مرجع ملی مصالح و خدمات ساختمان

بازار ساخت و ساز ایران www.sakhtbazar.com

مرجع ملی مصالح و خدمات ساختمان

بازار ساخت و ساز ایران www.sakhtbazar.com

شما در ساخت بازار www.sakhtbazar.com میتوانید انواع قیمت مصالح را دیده و آنها را باهم مقایسه کنید.

۷۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قابلیت آب نگهداری ملات این سیمان چندین بار بیشتر از ملات ماسه سیمان است ، ترک خوردگی در آن کمتر بوده و خاصیت آبندی بیشتری دارد این سیمان در برابر حمله سولفات ها مقاوم است بنابراین استفاده از آن از شوره زدگی در آجرکاری جلوگیری می کند .

مشخصات فنی پوزولان-مشخصات کلی سیمان-مشخصات کلی سیمان-سیمان خوب چه سیمانی است-مشخصات سیمان خوب-خواص ظاهری سیمان-خواص شیمیایی سیمان-خواص مکانیکی سیمان-خواص سیمان-عیوب سیمان-عیوب ظاهری سیمان-مقاله در مورد سیمان-مطلب در مورد سیمان-سیمان pdf-کار با سیمان-مقاله سیمان-پروژه سیمان-ترکیبات سیمانخلوط سیمان-عیار سیمان-وزن مخصوص-وزن سیمان-


 سیمان پرتلند پوزولانی با بیش از  50  درصد پوزولان سرباره کوره آهنگزاری در مقابله با سولفات قوی به همراه یون کلر ، مقابله با واکنش قلیایی سنگدانه ها و ساخت بتن متراکم با نفوذ پذیری کم بکار می رود .این سیمان مخلوطی از سیمان پرتلند و سرباره کوره بلند است . سرباره کمتر از  25  درصد وزنی این سیمان را تشکیل می دهد .

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

-سیمان پوزولانی نوع S .

این سیمان متشکل از ذرات آسیاب شده و ریز شده سرباره کوره های آهن گذاری و کلینکر سیمان و مقدار لازم سنگ گچ که همراه با یکدیگر آسیاب می شوند وافزودن مقدار کمی ماده هوازا به آن است .  بیش از  70  درصد وزنی این سیمان را سرباره تشکیل می دهد . از نمونه های آن نو ع        entrainment Air ,   A  یا در برگیرنده هوا می باشد .

سیمان با قیمت مناسب-قیمت سیمان در بازار-بالاترین قیمت سیمان-قیمت متوسط سیمان-قیمت سیمان معمولی-بسته بندی سیمان-حمل و نگهداری سیمان-شرایط نگهداری سیمان-پخش عمده سیمان-قیمت عمده سیمان-مشخصات فنی سیمان-ویژگی های سیمان پرتلند- ویژگی های سیمان پرتلند پوزولانی-خواص سیمان-خواص سیمان پرتلند-مشخصات فنی سیمان پرتلند-


خواص ملات ساخته شده از این نوع سیمان و ماسه به نسبت  16  در مقایسه با ملات سیمان –آهک ماسه به نسبت  6؛  1  :1  بسیار بهتر است ازآنجا که مقاومت فشاری ملات های ساخته شده با این نوع سیمان بالاتر است بنابراین میتوان آن را برای ساخت دیوارهای آجری که به بار طراحی شده بیشتری نیاز دارند ، توصیه کرد .
  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

سیمان تیپ 1

کاربرد رس کلسینه شده در گذشته های دور هم رایج بوده است و در حدود  3600  سال پیش از ظروف شکسته ی پخته شده و آهک ، ماده پوزولایی و مواد چسبنده درست می کردند که توسط رومی ها و یونانی ها استفاده می کنند که رنگ سرخ دارند و نمای ساختمان را سرخ می کنند .

سیمان نوع 1-سیمان نوع یک-سیمان تیپ 1-سیمان تیپ یک-سیمان نوع 2-سیمان نوع دو-سیمان تیپ 2-سیمان تیپ دو-سیمان نوع 3-سیمان نوع سه-سیمان تیپ 3-سیمان تیپ سه-سیمان نوع 4-سیمان نوع چهار-سیمان تیپ 4-سیمان تیپ چهار-سیمان نوع 5-سیمان نوع پنج-سیمان تیپ 5-سیمان تیپ پنج-لیست قیمت سیمان-سیمان خارجی-واردات سیمان-صادرات سیمان-پایین ترین قیمت سیمان


 امروزه در کشورهایی مثل دانمارک ، برزیل ، فرانسه ،انگلستان ، آمریکا و کشورهای پیشرفته از آهک و رس کلسینه شده در سدسازی استفاده می شود که مقاومت بسیار خوبی دارد .

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

کاربرد دوده سیلیس به سال  1950  در نروژ بر می گردد که در تونل ها استفاده می شد و سپس اولین استاندارد استفاده از این ماده در بتن در نروژ نوشته شد و سپس در کشورهای دیگر مانند سوئد ، دانمارک ، کانادا و…. مورد استفاده و تحقیق قرار گرفت . دوده سیلیس یک پورد بسیار نرم است که فرایند صنایع فلزی سیلیسیم می باشد . خاکستر پوسته برنج نیز یک پوزولان نرم و مشهور است که می تواند در تولید سیلیس جایگزین میکروسیلیس شود . 

انواع سیمان پرتلند-انواع سیمان و خصوصیات آنها-قیمت انواع سیمان-کاربرد سیمان در ساختمان-سیمان چاه نفت-نسبت سیمان به پودر سنگ-نسبت سیمان سفید به پودر سنگ-نسبت اختلاط پودر سنگ وسیمان سفید-ملات سیمان و پودر سنگ-نسبت دوغاب سیمان سفید و پودر سنگ-طرز تهیه دوغاب-روش تهیه دوغاب کاشی-نسبت ترکیب سیمان سفید با پودر سنگ-


این ماده در کشورهایی مانند مالزی ، هند ، ژاپن ، آمریکا مورد آزمایش و تحقیق قرار گرفت . در ایران نیز در مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن ، دانشگاه علم وصنعت ایران و دانشگاه امیرکبیر تحقیقاتی در این زمینه انجام شده و نتایج قابل قبولی بدست آمده که می توان به عنوان پوزولان مرغوب در تولید میکروسیلیس از این ماده استفاده کرد .

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

دوام و پایداری بتن حاصل از این نوع سیمان در محیط هایی با خورندگی زیاد حاوی غلظت بالای کلر و سولفات بسیار مطلوب می باشد . 
-  به سبب کم بودن حرارت هیدراتاسیون اولیه ، دارای کاربرد گسترده ای در بتن ریزیهای حجیم می باشد .
ـ Ca(OH)2 موجود در این نوع بتن سبب جذب نسبتاً کامل حاصل ازهیدراتاسیون و حذف تقریبا کامل تخلخل بتن می گردد. 

قیمت پوزولان-سیمان پوزولانی چیست-پوزولان طبیعی-کاربرد سیمان پوزولانی-معدن پوزولان کجاست-شرکت پوزولان-پوزولان مصنوعی-قیمت سیمان پرتلند پوزولانی-قیمت پوزولان-سیمان پوزولانی چیست-کاربرد سیمان پوزولانی-قیمت انواع سیمان-انواع سیمان پرتلند-سیمان پوزولانی-سیمان چاه نفت-کاربرد سیمان در معماری-مقاومت سیمان سفید-طرز تهیه ملات سیمان سفید-طرز تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ


ـ  قابلیت مصرف بسیار گسترده در مواردی دارد که شن و ماسه مستعد ایجاد واکنش سیلیکاتی ـ قلیائی هستند و انجام این واکنشها را به شدت محدود می کند. 
-  این نوع سیمان مصرف زیادی در محیط های بسیار گرم و مرطوب دارد زیرا نیازی به خنک سازی و کاهش درجه حرارت بتن و صرف هزینه زیاد در این مورد برای بتنهای ساخته شده از این سیمان وجود ندارد .

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

انواع پزولان

بتن تهیه شده از این نوع سیمان آب بیشتری در خود نگهداشته و آب انداختگی کمتری از خود نشان می دهد .
- مصرف این سیمان در هوای گرم و مرطوب ، مناسب می باشد . 
-  به خاطر حرارت هیدراتاسیون پایین و ماهیت پوزولان ، این نوع سیمان دیرگیر است و باید مدت بیشتری بعد از بتن ریزی از آن نگهداری شود تا نتیجه مطلوب بدست آید  .

انواع سیمان پرتلند-قیمت انواع سیمان در بازار-سیمان پرتلند چیست-کاربرد سیمان-سیمان نوع2-سیمان تیپ 2-سیمان پرتلند نوع 2-سیمان پوزولانی چیست-کاربرد سیمان پوزولانی-انواع پوزولان-تفاوت سیمان پرتلند و پوزولانی-قیمت پوزولان-سیمان پوزولانی ویژه-معدن پوزولان-سیمان پرتلند سرباره ای-سیمان پرتلند پوزولانی


- در زمان بتن ریزی در دمای کمتر از شش درجه سانتیگراد ، باید از مواد افزودنی مناسب استفاده شود . 
 سیمان پرتلند پوزولانی ویژه دارای 15 تا 40 درصد مواد پوزولانی است . کاربرد این مقدار پوزولان خواص بسیار مطلوبی به این سیمان می دهد که کاربردهای خاصی را برای آن ایجاد می نماید  .

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

دوام و پایایی بتن ساخته شده با سیمان پوزولانی در برابر محیط های خورنده و آبهای شور نسبت به سیمان های معمولی بیشتر است . 
- با گذشت زمان ، وجود پوزولان باعث جذب Ca(OH)2 آزاد شده از فازهای سیمان شده و از ازدیاد پوکی و تخلخل تدریجی بتن جلوگیری می کند  .

-cement typebasic types of cement-سیمان پرتلند پوزولانی-پرتلند کجاست-انواع سیمان و خصوصیات آنها-سیمان پرتلند نوع 1-تعریف سیمان پرتلند-فرق سیمان معمولی و پرتلند-سیمان پوزولانی-قیمت انواع سیمان-سیمان پرتلند چه سیمانی است-سیمان پرتلند نوع 1-سیمان پرتلند تیپ 2-سیمان پرتلند نوع 4-سیمان پرتلند تیپ 4-سیمان پرتلند نوع 5-سیمان پرتلند تیپ 5-پرتلند چیست؟-کاربرد سیمان پوزولانی-انواع سیمان و ویژگی آنها


-  در مواردی که شن و ماسه مصرفی مستعد واکنش خطرناک قلیایی ـ سیلیکاتی باشند ، تاحد زیادی از انجام این واکنش خطرناک بین سنگدانه ها و قلیایی های سیمان جلوگیری می کند .
- این نوع سیمان ، ضد سولفات اصلاح شده می باشند .

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

سیمان صوفیان

چگالی سیمان پرتلند حدود 15/3 است و چگالی سیمانهای پرتلند پوزولانی حدود 9/2 می باشد . چگالی سیمان ، که با روش ASTM . C188 تعیین می شود ، بیانگر کیفیت سیمان نیست و معمولا در محاسبات مربوط به تعیین نسبت اجزای مخلوط بتن بکار می آیند . 


سیمان مقاوم-سیمان قیمت-انواع سیمان-تولید سیمان-سیمان چیست-مقاله سیمان-کاربرد سیمان-سیمان پرتلند-تاریخچه سیمان-قیمت ماسه-قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی-قیمت سیمان کیسه ای-قیمت سیمان آبیک-قیمت سیمان صوفیان-قیمت سیمان اصفهان-قیمت سیمان سپاهان-قیمت سیمان شاهرود-


سیمان پرتلند پوزولانی معمولی در حال حاضر با کیفیتی مطلوب و خواص مناسب به صورت انبوه در کارخانجات سیمان کشور تولید می گردد . این نوع سیمان حاوی حداکثر 15% پوزولان طبیعی بوده و از خواص ویژه و کاربردی متنوعی برخوردار می باشد . 

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

سیمان بنایی

روند افزایش مقاومت این نوع سیمان به درجه فعال بودن پوزولان و نسبت سیمان پرتلند در مخلوط بستگی دارد . در سیمان پرتلند پوزولانی فرایند هیدراسیون به کندی انجام می شود  و حرارت هیدراسیون کمتری تولید می شود ، لذا این سیمان برای بتن ریزیهای حجیم مناسب است .  مقاومت اولیه بتن حاوی سیمان پوزولانی ، 

سیمان-سیمان رنگی-بهترین سیمان-قیمت انواع سیمان-پرتلند-سیمان پرتلند-سیمان معمولی-سیمان سفید-پرتلندنوع 5-پرتلندنوع 4-پرتلندنوع 3-پرتلندنوع 2-پرتلندنوع1-سیمان پوزولان-پوزولان-پرتلند چیست-سیمان بنایی-سیمان بنایِی چیست-سیمان ضدآب-کاربرد سیمان ضد آب-قیمت سیمان-سیمان پرتلند نوع دو


کمتر از مقاومت بتن حاوی سیمان خالص است  و نیاز به یک عمل آوری و کیورینگ  نسبتا" طولانی دارد ، ولی مقاومت نهائی آن تقریبا با مقاومت سیمان پرتلند خالص یکسان و چه بسا قدری بیشتر است

  • ساخت بازار
  • ۰
  • ۰

پوکه معدنی

مواد پوزولانی موادی طبیعی یا مصنوعی هستند که از خاکستر آتشفشانی غیربلورین (پوزولان اصلی) ، پودرسنگ ، سنگهای رسی و چرتهای اوپالینی ، خاک دیاتومه ای کلسینه شده ، خاک رس پخته شده ، خاکستر بادی ودوده سیلیسی و غیره  بدست می آیند . 

وزن مخصوص پوکه معدنی قروه-پوکه بستان اباد-پوکه سفید تبریز-پوکه معدنی دماوند-خرید پوکه تبریز-پوکه قروه-قیمت پوکه معدنی-پوکه معدنی سفید-وزن مخصوص پوکه معدنی تبریز-پوکه قروه-پوکه معدنی-پوکه چیست-مصارف پوکه در ساختمان-مزایای پوکه معدنی-معایب پوکه معدنی-مزایای پوکه صنعتی-معایب پوکه صنعتی


پوزولان حاوی سیلیس فعال یا آلومیناتی است که به تنهایی خاصیت چسبندگی ندارد ، ولی بصورت پودر شده و همراه با رطوبت و در دمای معمولی با هیدروکسید کلسیم واکنش شیمیائی برقرار کرده و ترکیباتی را بوجود می آورد که چسبنده هستند .

  • ساخت بازار